michanio91 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Witam Pytam dla kumpla.Zakupił tanio głośniczek :JL Audio 10W3v2-D2( 2 x 2 ohm ) Ma wzmak :KAC-728 Jak polecacie spiąć cewki ? Szereg ( 4 ohm , 1 x 300 ) i pod mostek czy jedna cewka pod jeden kanał ? ( 2 x 150 w przy 2 ohm ).A dla mnie poboczne pytanie , czy jest jakaś różnica czy się tak czy tak podłączy ? Link do instrukcji wzmaka :http://manuals.kenwood.novenaweb.info/languages/EN/support/manuals/KAC-728-628-528%20.pdf pozdro ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomer1980 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 (edytowane) Bez roznicy.. Aby ci ładniej wygladało.. na mosty masz + i - ktory i tak jest wspolny (w srodku wyjscia) A dokładniej lewy - a prawy + powinny byc połaczone Edytowane 6 Sierpnia 2010 przez zomer1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michanio91 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 No to powiem kumplowi żeby podpinał jak mu wygodniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katze750 Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Witam!Odgrzewam kotleta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Jeden pies... ja bym podłączył w mostku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katze750 Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Ok, to super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Jeden pies... ja bym podłączył w mostku. Nie do końca , ale lepiej w mostku .Chodzi w wszystko co może być różnicą pomiędzy kanałami lub brakiem sygnału w jednym z kanałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Masz rację, chodziło mi o to że w sytuacji gdy kanał lewy i prawy dostają taki sam sygnał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukassikora Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Sygal z jednego RCA, rozdzielka typu Y i jest jednakowy sygnał na oba kanały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Zdaje się, że lewy kanał źródła jest podawany na rozdzielacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
znachor32 Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 lukasikora niby masz racje ale czy czasem nie kosztem jakości tego sygnału? może się czepiam, z pewnością się nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Sygal z jednego RCA, rozdzielka typu Y i jest jednakowy sygnał na oba kanały Sygnał jest jednakowy dla wejścia , ale nie jest sumą sygnałów . Wzmacniacz tylko w teorii w pełnym zakresie stosowanych nastaw jest identyczny dla dwóch kanałów . Wszystko co jest różnicą jest "be " dla głośnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 nie kosztem jakości tego sygnałuNie wydaje się, aby sam rozdzielacz wprowadzał jakieś zniekształcenia czy ograniczenia poziomu jako takiego. Co najwyżej może być nieco obniżony poziom jako taki ze względu na obciążenie pojedynczego (jedno RCA kanał L) źródła przez dwa RCA wzmaka (L i R) obciążające to źródło.Ale to jest do skorygowania gainem.Poza tym nie można wskazać konkretnych zmian rozdzielanej szerokości pasma oryginalnego. jest "be " dla głośnikaNie jestem pewny, ale wydaje mi się, że np. różnice poziomu w kanale L i R nie wpłyną na pracę głośnika w sposób mogący go uszkodzić.Problem by był w momencie pojawienia się sygnału o przeciwstawnej polaryzacji na cewce A w stosunku do cewki B suba.Co najwyżej wprawne ucho wyłapie zmiany poziomu pewnych fragmentów w jakimś utworze - bo przykładowo w kanale R jest nieco inny poziom niż w kanale L, co scena w stereo pozwala zlokalizować powiedzmy gitarę basową bardziej z prawej strony, a suba zasilamy sygnałem z kanału L.W aucie będzie ona słyszalna z właściwego punktu sceny ze względu na to, że WF drzwi przeniosą nieco wyższe rejestry jej wybrzmiewania - działanie filtrów HPF i LPF dla WF i SUB - a w kanale suba wysterowanego z kanału L źródła może być nieco ciszej niż być powinno.Dlatego idealnie było by mieć sumator kanału L i R jak to mamy w monoblokach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że np. różnice poziomu w kanale L i R nie wpłyną na pracę głośnika w sposób mogący go uszkodzić. Czyli w audio rozróżniamy dwa stany dobry system bo nie doprowadza do destrukcji sprzętu i ten drugi . Dlatego idealnie było by mieć sumator kanału L i R jak to mamy w monoblokach. Układ mostkowy ( dwa wzmacniacze realizujące przeciwną polaryzację sygnału ) wpięte w dwie cewki połączone szeregowo powoduje sumowanie sygnał L+ R i zapewnia zawsze identyczny prąd w dwóch cewkach , bez względu na różnicę jaką wprowadza wzmacniacz lub źródło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Co najwyżej wprawne ucho wyłapie zmiany poziomu pewnych fragmentów w jakimś utworze - bo przykładowo w kanale R jest nieco inny poziom niż w kanale L, co scena w stereo pozwala zlokalizować powiedzmy gitarę basową bardziej z prawej strony, a suba zasilamy sygnałem z kanału L.W muzyce raczej nie kierunkowuje się niskich częstotliwości ze względu na ograniczoną dynamikę otworów (która i tak od ponad 20 lat jest spłaszczona i podbita na maksa). W filmach to co innego. Tam faktycznie często zdarzają się niskotonowe efekty wędrujące pomiędzy wszystkimi kanałami.Inny poziom to raczej nie jest przeszkoda, ale jeśli dojdą do tego inne efekty stereofoniczne, to może się faktycznie pojawić przeciwfaza. Nie mniej jednak takie rozwiązanie jak podłączenie dwóch kanałów stereo do 1 głośnika 2-cewkowego to nie jest odkrycie ameryki i z powodzeniem stosuje się takie głośniki w fabrycznych car-audio (bez sumowania ścieżek) od 30 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 (edytowane) to może się faktycznie pojawić przeciwfazaNa ścieżce zapisanego utworu zdarzają się zapisy jakiegoś instrumentu w przeciw fazie do głównego zapisu?W danym kanale L czy R jest to możliwe? Nie rozpatruję ich obu jednocześnie - rozpatruję je oddzielnie.Wydaje się, że do takiej sytuacji nie dopuszcza reżyser/mikser dźwięku... chyba, że chce uzyskać jakieś efekty w stosunku do któregoś z instrumentów typu gitara czy syntezator. Bo jak rozumiem, pojawiający się sygnał w przeciw fazie o jakiejś konkretnej częstotliwości, czy nawet widmie, za skutkuje albo zanikiem tej pierwszej zgodnej z fazą, albo zmianą brzmienia. Tylko że Nas interesuje cały sygnał, z rożnymi poziomami/opóźnieniami instrumentów w kanale L i R. Edytowane 23 Października 2020 przez grzeczny_52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Na ścieżce zapisanego utworu zdarzają się zapisy jakiegoś instrumentu w przeciw fazie do głównego zapisu? W danym kanale L czy R jest to możliwe? Nie rozpatruję ich obu jednocześnie - rozpatruję je oddzielnie. Wydaje się, że do takiej sytuacji nie dopuszcza reżyser/mikser dźwięku... chyba, że chce uzyskać jakieś efekty w stosunku do któregoś z instrumentów typu gitara czy syntezator. Bo jak rozumiem, pojawiający się sygnał w przeciw fazie o jakiejś konkretnej częstotliwości, czy nawet widmie, za skutkuje albo zanikiem tej pierwszej zgodnej z fazą, albo zmianą brzmienia. Tylko że Nas interesuje cały sygnał, z rożnymi poziomami/opóźnieniami instrumentów w kanale L i R.Odpowiedzią na Twoje pytanie jest: co usłyszysz, jak podłączysz dwa głośniki stereo w przeciwfazie.Jeśli nie wiesz to: brak środka sceny.Sprawdź sam Proste efekty kwadrofoniczne wykonywano w podobny sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Odpowiedzią na Twoje pytanie jestTo nazywa się zmiana biegunowości sygnału, a nie zmiana fazy.To są różne pojęcia i zjawiska fizyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Tu masz odpowiedź na swoje pytaniahttps://blog.landr.com/stereo-widening/ Zjedź na dół na 4. Pan for ultimate width Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Ogólnikowe pierdzielenie Jak to się robi masz w tym linku:https://www.infomusic.pl/poradnik/32716,mid-side-prologEwentualnie ten opis:https://estradaistudio.pl/technologia/30735-tajemnice-stereo/strona/3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Proponuję się skupić na realnych sytuacjach , jeśli już dzielić włos na czworo .Jakie jest pasmo subaDla jakich częstotliwości ( lub od jakich ) nasze ucho/słuch jest zdolne/y do rozróżniania kierunku , ze wszelkimi następstwami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Jestem za Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Nie mam ochoty za niczyją teorię smażyć się na audiofilskim stosie , ale zazwyczaj pasmo suba zamyka się na/do 80 Hz , natomiast nasz słuch jest zdolny do rozróżniania kierunku (podobno ) powyżej 200 Hz . Zatem wszystko co poniżej może być rozróżnialne jako zmiana poziomu a nie kierunku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Może odświeżę link do wzmacniacza, bo ten w pierwszym wpisie Autora nie działa:KAC-728-628-528 (EN) - Kenwood Spinasz suba w 4 ohm i podłączasz w miejsce opisane jako BRIDGET.Wzmacniacz oferuje stały nastaw filtra LPF wynoszący 80Hz.Jak radio oferuje inne punkty cięcia, to rozważ ich zastosowanie.I wykonaj ustawienie i podłączenie sygnału zgodnie z MONO (Lch) positionPS. Przy okazji serwisówka tego wzmaka:Kenwood-KAC-728-Service-Manual - vintage hifi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 To nazywa się zmiana biegunowości sygnału, a nie zmiana fazy.Przy zmianie biegunowości towarzyszy zmiana fazy. Jak to się robi masz w tym linku:Poczytam. Ale przeglądając tylko treść pierwszego linku, autor wspomina dokładnie o tym o czym ja mówiłem ;) Swoja drogą nie wiem czy procesory Dolby Pro Logic nie korzystają z podobnych rozwiązań do dekodowania dźwięku przestrzennego ze ścieżki dwukanałowej w czasie rzeczywistym. Np. to co znamy w Harman/Kardon jako Logic 7. Cytat:Sekcja boczna sygnału cały czas gra pośrodku. Dlatego na szynie SIDE włącz wtyczkę Stereotool i odwróć biegunowość kanału prawego. Tak, aby sygnał z kanału lewgo był w przeciwfazie względem lewego. Odwrotność tego co zrobiłeś wcześniej, by móc wyeksportować sygnał boczny. Po przestawieniu fazy, sygnał boczny gra w stereo. Z tą różnicą, że aktualnie masz wpływ na jego część lewą i prawą. Zmniejszając rozstaw panoramy na kanale SIDE L i SIDE P możesz regulować jego szerokość. Nie naruszając tym samym sygnału środkowego. Nie mam ochoty za niczyją teorię smażyć się na audiofilskim stosie , ale zazwyczaj pasmo suba zamyka się na/do 80 Hz , natomiast nasz słuch jest zdolny do rozróżniania kierunku (podobno ) powyżej 200 Hz . Zatem wszystko co poniżej może być rozróżnialne jako zmiana poziomu a nie kierunku .Dokładnie tak, dlatego nie ma sensu nagrywanie kierunkowego dźwięku poniżej 200 Hz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.