Skocz do zawartości

ZAKŁÓCENIA, ŚWIST SILNIKA, SZUMY W GŁOŚNIKACH - PORADNIK


miki87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 248
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam ponownie, są jeszcze zakłócenia gdy silnik pracuje, znalazłem ich źródło, mam za radiem konwerter rca 4kanalowy Hollywood, i gdy radio jest zamontowane to są zakłócenia a gdy je wysune z deski rozdzielczej to zakłóceń nie ma, coś zakłóca ten konwerter,

Mógłbym go gdzieś dac dalej od radia ? Np za schowkiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

mam mały problem z trzaskiem w głośnikach przy uruchamianiu auta.

 

  • Mazda 6 GH po lifcie z oryginalnym radiem (wersja bez BOSE) z wyciągniętymi RCA
  • Wzmacniacz GMS DDA 435 
  • Zasilanie zarówno plus i minus pociągnięty z akumulatora. Wzmacniacz ma dwie kostki w której jest zasilanie - główna (pewnie do końcówki mocy) i druga mniejsza (prawdopodobnie sterowanie, część niskoprądowa). W obu kostkach podpięty stały plus z akumulatora, na wejście REM IN podany sygnał zasilania po kluczyku w pozycji ACC. W gwoli wyjaśnienia: radio nie ma wyjścia remote jako tako, ze względu na seryjny zestaw głośnomówiący, końcówka mocy w radiu uruchamia się po przękręceniu kluczyka w ACC - radio może być wyłączone, zestaw działa, dlatego sygnał REM IN wzięty właśnie z zasilania po kluczyku, aby nawet przy wyłączonym radiu wzmacniacz pracował i można było prowadzić rozmowy.
  • Kable sygnałowe RCA, dobrej jakości, sprawdzone.

Całość pracuję bardzo dobrze, nie ma żadnych szumów, świstów itp. Jedyny problem jaki występuje jest następujący: po szybkim przekręceniu kluczyka i odpaleniu auta następuję trzask w głośnikach, nie zależnie czy radio pracuję czy nie. Jeśli przekręcę zapłon, chwilę poczekam tego problemu nie ma. Tak samo problem nie występuję jeśli auto pracowało, wyłączę silnik i następnie go uruchomię. Trzask następuję tylko jeśli auto stało dłuższą chwilę bez odpalania - więcej niż 10-15min powiedzmy.

Możecie coś doradzić na co zwrócić uwagę? Zastosować jakiś filtr na zasilaniu? Opóźniacz remote?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie występuję, ale już znam podłożę tych zakłóceń.

Okazuje się że w poliftowym radiu Mazdy, część odpowiedzialna za wyciszanie sygnału podczas startu radia zostało przesunięte do części końcówki mocy ( w przedlifcie było inaczej). Z racji, że korzystam z sygnału z przedwzmacniacza, brakuję tego wyciszania/tłumienia zakłóceń. Rozwiązaniem będzie delikatne opóźnienie sygnału na remote, tak aby radio spokojnie wstało i wtedy włączył się wzmacniacz bez wzmacniania zakłóceń.

 

W wersji z BOSE, tłumienie/wyciszanie zostało przesunięte do wzmacniacza BOSE.

 

Powinny być tranzystory mutujące sygnał RCA podczas spadku zasilania na radiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, dotychczas korzystałem z Hi Input jednak końcówka mocy radia daje duże przesterowania (idealnie widać na oscyloskopie) co przekłada się na dźwięk. To był powód dla którego zrezygnowałem z wejść wysokopoziomowych. Na szczęście udało się to ogarnąć za pomocą opóźnienia na remote wzmacniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Chciałem się poradzić Was jako, że staram się uruchomić moje pierwsze skromne 'audio' inne niż seryjne a poza pracą trochę brak mi czasu i studiowanie wszystkich poradników na raz ogromnie mąci mi w głowie a też nie jestem biegły w te klocki to bardzo proszę o wyrozumiałość.

 

Zestaw to Becker traffic pro, hsk165, ps300t. Zasilanie mam zwykłym kablem z 'elektronika' na metry 12mm2, masa tak samo, ale do karoserii. Opór na gnd wzmacniacza i 'gołej' karoserii wynosi ok 0.05 czyli tyle co opór na samych przewodach multimetra. Rca z remote idą środkiem a głośnikowe prawą stroną.

Problemów jest kilka:

 

1. Przy odpalaniu samochodu na włączonym radiu pojawia się kick w głośnikach - tu jutro postaram się zrobić wspólną masę przez kabel remote z rca którym dziś miałem podpięty remote właśnie.

 

2. Ps300t posiada remote i gnd do niego. Zmierzyłem, że ta masa nie ma przejścia z masą zasilania. Czytałem, że nie musi być podłączony ale do czegoś jednak jest może powinienem połączyć, jeśli tak to do czego?

 

3. Remote z radia (mini iso) nie wzbudza wzmacniacza, dlaczego może się tak dziać? nie miałem 5pinu w iso ale zrobiłem i działa ale zastanawia mnie to dlaczego nie działa z mini iso, niestety nie zmierzyłem czy jest tam napięcie.

 

4. Kiedy dam radio głośno słychać głośny szum zarówno na pracującym jak i zgaszonym silniku. co może być przyczyną? Remote przy rca? Jutro zrobię masę z rca do radia na próbę.

 

5. Kiedy silnik pracuje i dam bardzo głośno radio słychać zakłócenia. Np ustawiając źródło na aux ale nie podpinając do niczego jacka słychać coś jakby odbierało radiostacje.

 

6. Co nam daje zmierzenie różnicy potencjału na plusach i masach wzmacniacza i radia względem akumulatora? Gdzieś o tym czytałem a teraz już nawet nie wiem jak tego szukać. 

 

Miłego wieczoru, Przemek :help:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę opcji edytuj więc proszę o ew scalenie.

 

Co do powyższych:

1. Wspólna masa dla radia i wzmacniacza nie usunęła kicka przy rozruchu silnika.

 

4. Remote poprowadzony razem z zasilaniem nie usuwa szumu w radiu. 

 

5. Myślę że to może być wina samego radioodtwarzacza(?).

 

Na pracującym silniku na wzmacniaczu mam napięcie ok 14,18V a przy radiu 14,12V czy to może stanowić problem?

Podczas słuchania muzyki silnik opadając z obrotów przydławia się. Podczas odpalania gdy słuchałem wcześniej muzyki na zgaszonym jest duży opór alternatora, pasek uślizguje się przez ok 2sekundy a silnik ma problem z osiągnięciem jałowych obrotów. Postaram się sprawdzić/przeczyścić masę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli alternator ślizga przy włączonym audio i nie może utrzymać wolnych obrotów  to tak jak by miał duży pobór prądu, więc albo altek albo wzmak

sprawdz napięcie na przcującym aucie i włączonej muzie dość głośno, i sprawdz napięcie na alternatorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem napięcie przy dużym obciążeniu i jest to ok 13,6V a bez obciążenia 14,2V. Wnioskuje, że alternator wyrabia z pracą a co więcej uślizgi paska już się nie pojawiają.

 

Cały czas mam problem z zakłóceniami które nasilają się i są nie do zniesienia po chwili słuchania radia. Nie jest to ani świst ani gwizd ani szum tylko takie ćwierkanie zauważyłem, że minimalnie nasila się wraz z obrotami silnika a gdy jadę równo powyżej 2k rpm znacznie się minimalizują dopiero zwiększanie lub zmniejszanie obrotów przywraca je do pierwotnego poziomu. Czy różnica napięć na zasilaniu radia i wzmacniacza może mieć z tym coś wspólnego? 

"Na pracującym silniku na wzmacniaczu mam napięcie ok 14,18V a przy radiu 14,12V"

 

Następnym krokiem będzie zmiana samego radioodtwarzacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem z zakloceniami w głośnikach, ale po kolei...

Morel tempo 6 pasywnie + sony xm 5540f.

Głośniki plus zwrotka w drzwiach, pomyślałem, że tweeter przeniosę z drzwi na deskę lub słupek, w związku z czym musiałem przenieść zwrotkę na słupek przedni (przy dywaniku). Od tego czasu mam zakłócenia w głośnikach po wlaczeniu zaplonu nawet przy odłaczonych przewodach od wzmaka :O To znaczy przy zwrotce tylko tweeter+mid. Pomyślałem, że pewnie zwrotka łapie jakieś zakłócenia i próbowałem ja nawet owijać folia aluminiową i wkładać w puszkę metalową. Odsuwalem zwrotkę od słupka na 30cm i bez zmian. Od razu dodam ze tweeter ani mid nie maja zwarcia do karoserii. Jedynie przedłużylem przewód tweeta. Spotkał sie ktoś z takim problemem? Żeby było śmieszniej na obu stronach jest tak samo. c62653b6fc277c2e37d37700b9c1d88f.jpg

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z identycznym problemem po przeniesieniu zwrotnic do bagażnika. Zakłócenia tak jak od alternatora, czyli słychać jak się przyśpiesza. Masy sprawne, pisk występuje nawet bez RCA. Na co dzień przy normalnym słuchaniu nie jest to słyszalne, zwłaszcza gdy jest ciepło, więc zupełnie o tym zapomniałem. W każdym razie problem nie został rozwiązany więc podłączam się pod temat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wlaczeniu zapłonu (bez odpalania) jest cichy pisk o stałej częstotliwości, wykluczyłem już wszystko bo do zwrotki są podlaczone tylko głośniki, terminal "wejścia" jest niepodłączny a pisk jest dalej na tyle uciążliwy, że przy cichej muzyce jest słyszalny. Zwrotki wrócą na drzwi...

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku, umieszczenie cewki zwrotnicy drugiego rzędu głośnika wysoko-tonowego przy przewodach zasilających, które biegły razem z wiązką elektryczną auta, spowodowało pojawienie się świstu alternatora. Odsunięcie ich o kilkanaście centymetrów obok rozwiązywało problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem problemem jest pętla masy, albo np. wzmak przykrecony do siedzenia w bagazniku, ktore jest metalowe itp. U mnie kiedys robila się petla z tego powodu, wystarczylo dac izolacyjną taśme na uchwyt łapiacy tylna kanapę i problem ustąpil. Czasem pętla się robi np na drzwiach. A czasem cos jest uszkodzone.

 

W aucie z którego wyciagalem sprzęt było też takie ustrojstwo. Powiem szczerze nie spotkałem się z czym takim. Ciekawostką jest to, że sprzet to nie była budzetowa opcja. W sumie lezy i sie kurzy:)

 

13607615777647333636.jpg

45787251349075638239.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej wiedzy powodem takich zakłóceń nie mogą być zwrotnice.

Zwrotnice to filtry, a nie generatory sygnału.

 

 

Także szukaj winy w innym miejscu...

 

To pora ją uzupełnić

 

 

 

W moim przypadku, umieszczenie cewki zwrotnicy drugiego rzędu głośnika wysoko-tonowego przy przewodach zasilających, które biegły razem z wiązką elektryczną auta, spowodowało pojawienie się świstu alternatora. Odsunięcie ich o kilkanaście centymetrów obok rozwiązywało problem.

 

Dokładnie , jednym ze sposobów jest tez ekranowanie zwrotnic .

 

Powodem może być też indukowanie zakłóceń w samym przewodzie doprowadzającym sygnał do tweetera .

Można temu przeciwdziałać stosując skrętkę , ekranowanie przewodu lub użycie kabla ekranowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...