marconigdynia Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Czołem, trafiłem tutaj bo mam problem z zakłóceniami, ale przelądając internet i strefę CA natrafiłem tylko na problemy gdy w instalacji jest wzmacniacz. Ja natomiast zacząłem modyfikacje u siebie od wymiany radia (radyjko z wygladu jak dedykowane fabryczne, z tym, ze od naszych chinskich przyjaciol. Z aliexpress, takie jak ponizej http://www.erisin.com/erisin-es548m-3d-menu-touchscreen-mazda3-car-radio_p314.html . Od razu uprzedzę pytania - nie jestem audiofilem, więc jakościowo mnie zadowoli jak pozbędę się szumów). Z czasem w planach jest wzmacniacz i inne głośniki (plus wygłuszenie oczywiście), ale narazie walczę z samym radiem. Generalnie wszystko w miare fajnie śmiga, poza jedna kwestia – są straszne zakłócenia w postaci świstów. Dzieje się to jak włączę silnik (zarówno radio jak karta sd, cd i dvd), jak dodam gazu to jest dzwiek jakby trubiny, taki swist tyle ze glosniejszy. Macie pomysl jak to rozwiazac? Probowalem wyprowadzic kabelek z obudowy do sruby za radiem, probowalem wpiac ten kabelek dodatkowy w kostke pin, sprawdzalem z odlaczona antena FM i GPS...no i nic. Macie pomysly jak to ogarnac? Gdzies ktos pisal, ze to znak, ze np alternator jest walniety, ale na starym radiu niczego nie bylo zle slychac, wszystko hulalo az milo. A rozwiązania tutaj w temacie dotyczą raczej kabli RCA, z których po prostu nie korzystam (puste gniazda mam). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 A ja zapodam swój dziwny temat, co może powodować świst w TW podczas zapłonu auta i czasami na obrotach jeżeli system jest wyłączony I tutaj pytanie czy z punktu widzenia elektrycznego mogą się jakieś śmieci z zasilania indukować w cewce ? Zwrotka koło zasilania, uprzedzę pytanie o sprawdzenie bo zasilanie leci koło zwrotki do lewego TW a gwizd mam w prawym TW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Generalnie wszystko w miare fajnie śmiga, poza jedna kwestia – są straszne zakłócenia w postaci świstów. Dzieje się to jak włączę silnik (zarówno radio jak karta sd, cd i dvd), jak dodam gazu to jest dzwiek jakby trubiny, taki swist tyle ze glosniejszy. Niestety radia od chińskich producentów potrafią tak mieć ;) możesz spróbować z filtrem na zasilaniu ale możliwe też, że samo radio zbiera syf z okolicznych instalacji. czy z punktu widzenia elektrycznego mogą się jakieś śmieci z zasilania indukować w cewce ? Bardzo możliwe, że odpowiedziałeś sobie na pytanie ;) u mnie taki problem w służbowym zniknął po postawieniu systemu aktywnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Bardzo możliwe, że odpowiedziałeś sobie na pytanie ;)Jest to moje przypuszczenie, o ile podczas jazdy jeszcze to rozumiem ale przy zapłonie jak rozrusznik kręci i mam taki gwizd ? Spotkał się ktoś z czymś takim ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Jak rozrusznik kręci to chyba na instalację idzie najwięcej synu (spadki napięcia, komputery, zawory itp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Też tak myślę, spróbuje odpiąć zwrotki i sprawdzę czy dalej ściąga syf, jeżeli by dalej ściągało to na co zwrócić uwagę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marconigdynia Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Niestety radia od chińskich producentów potrafią tak mieć ;) możesz spróbować z filtrem na zasilaniu ale możliwe też, że samo radio zbiera syf z okolicznych instalacji. Hmmm co do tego, że Chinole mogą tak mieć to nie sposób się nie zgodzić. Ale może jest jakaś chociaż metoda lub parę kroków, które można wykonać żeby posprawdzać wszystko? Bo może jednak jest to kwestia kabelków czy problemów z masą. Ale dzięki za pomoc i tak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Można jeszcze spróbować wstawić w zasilanie kondensator kilkaset uF i diodą zabezpieczyć przed "cofką". Może coś da, nie będzie problemu sprawdzić. A tak poza tym, to czy wzmacniacz zewnętrzny czy wewnętrzny, to zasada działania i połączenia są takie same. Zamówiłeś towar prosto z państwa środka, gwarancji na to nie masz, więc jakiś ogarnięty elektronik mógłby zerknąć w to, czy nie ma nigdzie przypadkiem jakichś zimnych lutów itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skolopendrof Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Jak ktoś ma dobre kable, z minimum podwójnym ekranem i dalej mu sieje, to mam rozwiązanie. Możliwe że wielu teraz zacznie mnie wyzywać od idiotów, ale nie obchodzi mnie to u mnie to działa i szum z dość słyszalnego może nie nachalnego zmniejszył się do szumu samego wzmacniacza, zupełnie nie słyszalnego. Po pierwsze trzeba zlokalizować odcinki narażone na ewentualne zakłócenia i wyeliminować awarie przewodu, zwarcie, złamany przewód, przebita izolacja. Najczęstszymi takimi miejscami to zaraz za radiem, wiązki od niego samego klimatronika, czasem od ecu itd, później jeśli ktoś ma automat to wiązka od skrzyni, na końcu jest pompa paliwa. Po drugie robimy dostęp swobodny do tych miejsc i kabla, sam kabel owijamy folią aluminiową tak aby był dokładnie z każdej strony owinięty, to dość trudne na początku ale jak załapiemy to już jest łatwiej, ja rozwijałem folie na np długość 1m i na ten metr folii kładłem kabel i go starałem się owinąć a później zagnieść aby był dokładnie owinięty później robimy taką "wiązke samochodową" taśmą izolacyjną, owijamy dokładnie i ciasno kabel w tych miejscach będzie grubszy albo i sztywniejszy dlatego też ważne jest ułożenie. Ja dzięki temu zabiegowi pozbyłem się zupełnie zakłóceń. Jeśli ktoś jest zdesperowany albo chciałby spróbować to proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrSiara Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Panowie u mnie problem wyglada tak sprzet Radio Alpine iva106 plus procek alpine 700 puszczony optyk i mam szumy i swisty w glosnikach wzrastajace wraz z obrotami silnika. Dodatkowo pojawiło sie takie piski strasznie dziwne nie wiem jak je dokladnie opisac i pytanie co tu moze byc? masa i plus z aku polozone w lewym progu optyk srodkiem auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafraf74 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Witam,u mnie natomiast instalka grała bez żadnych świstów silnika przy rosnących obrotach jak miałem podłączony tylko przód,przy puszczaniu przewodów od razu poszedł zestaw pod suba bo taki był plan w przyszłości,no i w końcu sub kupiony,podpiąłem cincze ,wszystko gra tylko pojawił się ten świst w głośnikach.Jak ze wzmacniacza odepnę cincze od suba to jest cisza,tzn.brak świstów.Ma ktoś pomysł o co chodzi?Dodam że zestaw kabli jest taki sam na przód jak i na sub.Radio to Pioneer DEH-P6900IB.Z góry dzięki za pomoc/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Może przeczytasz jeszcze raz ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafraf74 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 up@Po czym wnioskujesz że nie czytałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Witam,u mnie natomiast instalka grała bez żadnych świstów silnika przy rosnących obrotach jak miałem podłączony tylko przód,przy puszczaniu przewodów od razu poszedł zestaw pod suba bo taki był plan w przyszłości,no i w końcu sub kupiony,podpiąłem cincze ,wszystko gra tylko pojawił się ten świst w głośnikach.Jak ze wzmacniacza odepnę cincze od suba to jest cisza,tzn.brak świstów.Ma ktoś pomysł o co chodzi?Dodam że zestaw kabli jest taki sam na przód jak i na sub.Radio to Pioneer DEH-P6900IB.Z góry dzięki za pomoc/Może po tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafraf74 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Jak Ci napiszę że masy,zimne luty,gniazda RCA,puszczanie luźnego przewodu były już sprawdzone przed napisaniem tego posta to dalej będziesz mi radził czytanie od początku?Nie sprawdzałem alternatora bo uważam że jeśli przedni zestaw gra idealnie pod wzmacniaczem ,nie ma żadnych świstów to raczej nie ma sensu tam szukać przyczyny.Przychodzi mi jeszcze do głowy podpięcie suba pod RCA na tył a nie pod dedykowane wyjście tylko że radio było u fachowca i wszystko posprawdzał więc nie wiem czy to coś da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 To gdzie wypisałeś wcześniej co zrobiłeś? Rozwiązanie jest w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marconigdynia Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Można jeszcze spróbować wstawić w zasilanie kondensator kilkaset uF i diodą zabezpieczyć przed "cofką". Może coś da, nie będzie problemu sprawdzić. A tak poza tym, to czy wzmacniacz zewnętrzny czy wewnętrzny, to zasada działania i połączenia są takie same. Zamówiłeś towar prosto z państwa środka, gwarancji na to nie masz, więc jakiś ogarnięty elektronik mógłby zerknąć w to, czy nie ma nigdzie przypadkiem jakichś zimnych lutów itp. tak właśnie chyba niebawem zrobię...a może być powodem tego zajścia np. słaba masa (zaśniedziałe styki) pomiędzy aku a karoserią?albo jakieś bezpieczniki w radio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek2140 Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Witam Walczę od długiego czasu z dużymi piskami (słychać już ok 1200obr/min). Radio nowe, pioneer DEH800PRS za 1200zł, dwa wzmacniacze jeden power precision DCX 1000.4 i wzmacniacz sony na wysokotonówki. Kable chinch nowe, za ok 120zł potrójnie ekranowane. Pociągnąłem masę jak i plusa grubym kablem spawalniczym 25mm2 prosto z akumulatora do wzmacniaczy, kable puszczone są pod dywanikami, nie bawiłem się w progi itp, każde kable są odzielone od siebie ok 15cm, nie wiem czy może tak być, już nie mam siły do tych pisków. Nie mogę tego zlokalizować, czy może być tak, że kondensator antyzakłóceniowy już wysechł w alternatorze? Autko to a4 b6 konbi 1.9 tdi 131km. Proszę o pomoc, bo nie daję już rady. jeszcze jedno, czy zakłócenia mogą już być, jeżeli kable przetną się prostopadle w jednym miejscu? np zasilający z głośnikami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Masa RCA sprawdzona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saint337 Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Spróbuj minusowy dać na budę a nie do aku, ja bym zaczął od tego Masa RCA sprawdzona?Sprzęt niby nowy ale kto wie nie zaszkodzi sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek2140 Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 masa RCA sprawdzona, podawana z obudowy radia na obwódki chinch i nic, masa z aku była podawana na chinche i też nic, zauważyłem , że dużo gorzej jest, gdy własnie masa jest prosto z akumulatora, dlaczego? Z budy auta były mniejsze piski i to ok 50%. Gdzie mogę szukać przyczyny? Ile cm muszą być kable od siebie minimum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonek Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 Może obudowa wzmacniacza dotyka masy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek2140 Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 nie dotyka, gdyż nie ma kontaktu w ogole. Jutro będę kombinował na różne sposoby, dam znać czy udało się rozwiązać problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek2140 Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 nie dotyka, gdyż nie ma kontaktu w ogole. Jutro będę kombinował na różne sposoby, dam znać czy udało się rozwiązać problem.Dzisiaj zrobiłem kolejne kroki. Masa pociągnięta prosto z akumulatora robi o 50% większe zakłócenia niż masa z tyłu samochodu (pod siedzeniem), może mi to ktoś wytłumaczyć? jak to możliwe? Podłączałem również masę radia do karoseri ale nic się nie zmienia. Co ciekawego odkryłem, to to, że jak odłączę główny wzmacniacz (4 kanałowy) który zasila mi 4 głośniki i subwoofer to pisków nie ma na głośnikach wysokotonowych (zasilanych przez osobny wzmacniacz... Dlaczego tak się dzieje? może wzmacniacz ma zdechnięte kondenastory ? a może ma problem z masą? Już nie wiem gdzie szukać.... Zostaje mi podmiana innego wzmacniacza oraz wymiana kondensatora przy alternatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saltech Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Podmienić wzmacniacz trzeba aby wykluczyć jego wpływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.