Grzegorz1969 Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Witam,Ponieważ jestem w trakcie zmian chciałem się spytać jak ewentualnie Wy montujecie głośniki do dystansów oraz dystanse do drzwi.Ja dotąd używałem śrub oraz nakrętek samohamownych (jak na załączonych zdjęciach) gdyż zdawały one egzamin podczas wielokrotnego montowania i demontowania ale .....może Wy macie lepsze i ciekawsze pomysły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Ja dotąd używałem... nakrętek samohamownychZawsze myślałem że to nakrętki samo-kontrujące Ja daję wkręty od środka drzwi.Nie przeszkadzają łby śrub i jest płaska powierzchnia pod głośnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Zawsze myślałem że to nakrętki samo-kontrujące Eee tam według polskich norm za moich czasów były to samohamowne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 zależy od drzwi Dystans z MDF (lub lite drzewo) z frezami tak by łby śrub się schowały. Przykręcony do blachy i z drugiej strony wewnętrzna strona drzwi jak potrzeba płaskowniki ( w roli podkładek) by przy dociąganiu nic się nie wyginało.Następnie ten dystans szpachlujemy i ewentualnie żywicujemy z drzwiami tworząc jeden nie rozłączny element. Na to dystans z aluminium przymocowany na śruby poprzez całość konstrukcji na wylot do środka drzwi.Głośnik przymocowywany jest do dystansu z alu za pomocą śrub w nagwintowane otwory. solidny montaż to podstawa Takie połączenie sprawdza się wyśmienicie i można głośniki przekładać do woli niedługo w bravolocie będzie to zastosowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podpucha Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Ja bede stosowal cos podebnego tylko ze jako podstawa dla pierscieni bedzie MDF wkomponowany w duzy otwor drzwiowy, dystanse MDF beda troszke wieksze niz standardowe (chodzi o srednice wewnetrzna) tak aby głosnik spokojnie sobie oddychal, a od czoła do MDFu bedzie przykrecony pierscien z blachy kwasoodpornej (nierdzewka) 5mm grubosci ktory bedzie słuzyl jako redukcja, oczywiscie otwory na śruby albo gwintowane albo od tylu przyspawane nakretki "samohamowne" a do MDFu albo na wkrety albo gwintami przez calosc do plyty w drzwiach. Taki to plan dla wooferow w moich drzwiach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 przyspawane nakretki "samohamowne" Jak je przyspawasz to już nie będą "samohamowne" , bo plastik się wytopi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Gilotyn@ właśnie miało być u mnie 18 mm MDF i 10 mm aluminiowe ale ....Dynaudio okazało się nad-wymiarowe i aluminiowych nie mogę wykorzystać. Od wewnętrznej strony drzwi chcę dać ćwierć-okręgi z blachy jako podkładki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Nie mogłeś dotoczyć na wymiar sobie dystansów. Dobry tokarz ogarnie to w parę chwil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podpucha Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Gilotyn@, z naszych polskich samokontrujacych tak ale mam gdzies kilka sztuk niemieckich samokontrujacych ktore nie maja nic z plastikiem wspólnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Chciałem zrobić na zamówienie cały jeden ze stali nierdzewnej z wewnętrznym kształtem stożka ale koszt 260 zł bardzo mnie odepchnął od tego projektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Ja swoje zamocowałem tak :same dystanse to uniwersalne walające sie po czeluściach garażu takie hmmm..."ściętokwadratowe" plastikowe obramowanko firmy... boschmann .Te zostały przykręcone do przygotowanej pod wymiar "szablonu fabrycznej blachy głosnikowej" płyty MDF o grubości bodaj 0,7 cm pomiędzy tym MDF i furtkami warstwa cieńkiej pianki i to przymocowane na fabryczne cztery śruby plus dodatkowe cztery dane ode mnie. Potem te plastikowe dystanse zostały od środka wyklejone ilomaś tam warstwami mat bitumicznych GMS (jesze wtedy tylko takie miałem) na to dodatkowo kolejna dwuwartswowa mata tejże firmy. Kiedy to wszystko już poumocowałem do drzwi cały ten bajzel został w okolicy głośników podwójnie czyli ten MDF z boschmanami dokładnie zawulkanizowany razem z całościa drzwi Dynamatem (do tej powierzchni gdzie siega tapicerka). Póki co wofersony są przykręcone do dystansów zwykłymi blachowkrętami na te ichnie podkładeczki co dają do głośników. Na razie jest tak i konia z rzędem temu kto stwierdzi, że dystans z MDF jest ...słuszniejszy. W planach są trochę inne wofery o głębokości ...10 cm ( na szczęście na neodymowcu ) wtedy zamierzam dać jakiś dodatkowy pierścień ( bo niestety z tyłu jest prowadnica od szyby) pojęcia nie mam z czego to wykonam i jak to będzie wyglądać ale w tej chwili mam możliwośc zamonowania woferów o głębokości jakieś tylko... max 8 cm , być może jak to bede robił to będzie juz jakiś pierścień metalowy i śruby metryczne .Zdjęcie w fazie nie końcowej teraz jest to jeszcze bardziej wyściełane wewnątrz. Zewnętrzne "obramowanie" będzie jeszcze wykańczane jakimś...kształtem który będzie obszyty...hmmm może nawet naturalną . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_plock Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Chciałem zrobić na zamówienie cały jeden ze stali nierdzewnej z wewnętrznym kształtem stożka ale koszt 260 zł bardzo mnie odepchnął od tego projektu. Stal nierdzewna jest dość ciężka, nie lepiej z aluminum jeżeli już ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Stal nierdzewna jest dość ciężka, nie lepiej z aluminum jeżeli już ??Jakoś wszyscy jak patrzyli na rysunek (30 mm x 180 mm x 210 mm) proponowali abym najpierw wykonał formę na odlew, potem odlew a na końcu obróbkę skrawaniem więc cena .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozik666 Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Do połączeń Głośnik-MDF może nakrętki pazurkowe zdały by egzamin ? http://www.marcopol.pl/katalog/nakretki/nakretka-pazurkowa/1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Do połączeń Głośnik-MDF może nakrętki pazurkowe zdały by egzamin ? http://www.marcopol.pl/katalog/nakretki/nakretka-pazurkowa/1Nie wiesz czy oni mają sprzedaż detaliczną wysyłkową ?Następnym razem skusił bym się na wypróbowanie 015.14 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_plock Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Nie wiesz czy oni mają sprzedaż detaliczną wysyłkową ? Ostatnio widziałem takie wynalazki w OBI, pakowane po kilka (8-10) szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Ja mam takhttp://www.fothost.pl/thumb/09/40/thumb_841ecef6.jpg http://www.fothost.pl/thumb/09/40/thumb_aba67961.jpg http://www.fothost.pl/thumb/09/40/thumb_edabacaf.jpgGłośnik do dystansu przykręcony na zwykłe wkręty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Do połączeń Głośnik-MDF może nakrętki pazurkowe zdały by egzamin ?http://www.marcopol.pl/ka...tka-pazurkowa/1Pomysł dobry, ale w praktyce to nie sprawdza się za dobrze. tzn całe te "pazurki" nie chowają idealnie równo z dystansem, nawet bym powiedział że do ideał jest im daleko. Dystans potrafi się rozwarstwić i popękać. jedyna opcja to zrobić na nich frez trochę mniejszy od ich średnicy i to wpuścić.Z tym że taka kombinacja nie daje takiego efektu jaki powinien być. Po paru mocniejszych przykręcenia głośnika może się rozwarstwić dystans. Sprawa wygląda trochę inaczej jak zrobimy dystans z litego drzewa. Znika wtedy problem mocniejszego dokręcania, ale lipnie jest to dobrze zakotwiczyć w dystansie.. W skrócie dużo roboty a efekt marny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Pomysł dobry, ale w praktyce to nie sprawdza się za dobrze.Właśnie po to rozpocząłem ten wątek aby wszyscy mogli zaprezentować swoje rozwiązania i podzielić się uwagami.Może dzięki temu zarówno My przy kolejnych montażach jak i nowi zapaleńcy CA będą mogli dzięki takim informacją uniknąć błędów i wybrać najlepszy dla siebie sposób montażu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanec Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Witam Ja bym Ci Grzegorzu jednak doradził te odlewy z aluminium, chyba najlepsza opcja ze wszystkich no i jak mówisz najdroższa ale myślę, że warto. Jako, że masz juz MDF (który swoją drogą u mnie nasiąknął wodą i się rozwarstwił - ) to ja bym spróbował opsji Gilotyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozik666 Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 który swoją drogą u mnie nasiąknął wodą i się rozwarstwił - stanec, Takie rzeczy się zabezpiecza lakierem ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 który swoją drogą u mnie nasiąknął wodą i się rozwarstwił - stanec, Takie rzeczy się zabezpiecza lakierem ;] Nie pisz tego głośno Stanec-owi gdyż ..... jemu to montował zakład CA za pieniądze . Jeśli chodzi o odlew z aluminium to :1) Znam kształt (sam wymyśliłem) więc przygotowanie samodzielnie formy i jej wykonanie nawet metodą traconego wosku nie jest dla mnie trudne za to ..... bardzo czasochłonne;2) Musiał bym znowu nauczyć się materiałoznawstwa aby przygotować lub wybrać odpowiedni stop -> czas ;3) Zaprogramować w CNC frezarkę (to już dla mnie schody gdyż nie mam programy CAD->CAM ;Jak zawsze biednemu wiatr w oczy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 który swoją drogą u mnie nasiąknął wodą i się rozwarstwił - stanec, Takie rzeczy się zabezpiecza lakierem ;]A co z miejscem gdzie wkręcasz wkręt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanec Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Dobra już dobra jakby nie patrzeć MDF nie jest najlepszym materiałem na panele a jeżeli chodzi o montaż w zakładzie CA to oni akurat to dobrze zrobili i panel był zabezpieczony lakierem, tylko tu jest bardziej moja wina bo tam trochę poszerzałem ten panel no i lakier przy okazji też zszedł. Raczej już MDF-u nie kupię, to dla mnie taki półśrodek a taki panel z aluminium fakt, że jest droższy i to dużo ale po zabezpieczeniu przed utlenianiem jest dużo pewniejszy niż MDF, można też w sumie zrobić z litego drewna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 stanec, z tym litym drzewem jest ogólnie dość niewygody problem Przeważnie taki panel pasuje zrobić z deski z tym że większość desek to łódki i średnio to nadaje się panel. Musi to być solidne drzewo dobrze wy sezonowane i prościutkie jak strzała. Ostatnio zrobiłem dwa dystanse z litego drzewa 36mm grubość w jednym kawałku prościutkie jak strzały i szczerze powiem dość fajnie się to sprawdza. Jak w praktyce wyjdzie pokaże czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.