Skocz do zawartości

Wątek fotograficzny


macios
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

masz centralny kadr który nie sprzyja odbiorowi

 

zależy o czym rozmawiamy, akurat w portrecie (zwłaszcza studyjnym, ale i środowiskowym/reporterskim też) centralny jest bardzo często mile widziany (tym bardziej jeśli użyty świadomie)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest szopowe swiatlo :P pierwsze slysze. Może lepiej skalibrować monitor umnie wyglada to normalnie na papierze tez :) A co do ciec czasem niema gdzie sie cofnac gdy pracuje sie na stalkach.

 

 

A co do centralnego to lubie takie :) np to

 

 

http://www.fotoik.pl/index.php?akcja=zdjecie&ak=pokaz&id=638019#dol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z kadrem centralnym robi się odwrotna sytuacja, kiedyś to był błąd popełniany przez 95% fotografów amatorów, a teraz unika się jak ognia, mimo że większość portetów studyjnych (mogę sypać nazwiskami i konkretnymi fotami), które przeszły do historii jest tak właśnie kadrowana... Nie ma jednej reguły, wszystko zależy od tego, co chcemy przekazać ;) Najważniejsze żeby pstrykać i myśleć przed, a nie po ;) No i jak to mawiał mój pan od pko (podstawy kompozycji obrazu) - "aparat jest jak prezerwatywa, trzeba go mieć zawsze przy sobie. Lepiej uchwycić ważną chwilę komórką, niż pozostawić ją tylko dla siebie w odmętach mózgu" :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest szopowe swiatlo pierwsze slysze. Może lepiej skalibrować monitor umnie wyglada to normalnie na papierze tez

mam skalibrowany monitor , aż sprawdziłem jeszcze na tym na którym obrabiam (Eizo SX2762W) i szczególnie na 1 światło wygląda nienaturalnie , ale ok .

A co do ciec czasem niema gdzie sie cofnac gdy pracuje sie na stalkach.

To tnij w dużych stawach , obcięcie stóp lub kawałka łokcia nie wygląda za dobrze ( a miejsca miałeś dużo :) )

 

Ancymon niestety nie zgadzam się z tobą , centralne kadry nigdy nie były i nigdy nie będą dobrze odbierane , a to przez prostą rzecz , naszą fizjologie , masz zawsze podział zdjęcia na jego mocne punkty , słabe punkty i bokeh . Umiejscowienie mocnych punktów może być inne niż tak zwana technika złotego podziału , ale jeśli ma to uzasadnienie w kompozycji lub dynamice.

Pozwolę sobie zacytować pewnego znanego kolegę fotografa z jego tutoriala dla zaawansowanych pstrykaczy :)

"

W niemal każdym ujęciu, nad którym fotograf pomyślał dłużej niż kilkanaście sekund, można wyznaczyć co najmniej kilka istotnych linii.

Ważne jest, aby linie te pokrywały się z przebiegiem tzw. mocnych linii kadru, na których przecięciu powstają mocne punkty. Linii takich jest bardzo wiele i mogą być wyznaczane zgodnie z rozmaitymi regułami. Pewne układy mają charakter bardziej dynamiczny, inne służą "uspokojeniu" obrazu, a jeszcze inne sprawiają, że kadr "zapętla się" w sobie i w hipnotyzujący sposób przykuwa naszą uwagę. Jak łatwo można się domyślić, nie każdy układ mocnych linii i mocnych punktów nadaje się do skomponowania zdjęcia, o którym aktualnie myślimy.

Zarówno mocne linie jak i mocne punkty kadru nie istnieją przypadkowo. Ich położenie wyznaczają prawa, które – jak wspominałem już wcześniej – nasi przodkowie sformułowali po raz pierwszy ponad 2500 lat temu. A dokonali tego obserwując piękno i harmonię natury. "

 

 

i tyle na temat kompozycji

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie w studium foto uczyli inaczej + tak jak wspomniałem, większość klasyków (z naszego podwórka choćby p. Nasierowska, z obcego - Ritts) to właśnie centralna kompozycja. Pooglądaj portrety największych fotografów, zwłaszcza te studyjne.

 

 

p.s: ten cytowany fragment to raczej dla amatorów niż zaawansowanych pstrykaczy, złoty podział/mocne punkty to podstawy są, nic zaawansowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak , kto jest amatorem , a kto profesjonalistą ? Uważam że takie pytanie odpowiada na wiele , trzeba najpierw robić poprawne zdjęcia technicznie by potem kreować swój styl i łamać zasady .

Upierasz się przy kompozycji centralnej , a żadne twoje w/w zdjęcie nie ma centralnego kadru , wszystkie są do bólu na trójpodział :) , jedynie trójka jest inna , ale ihmo najsłabsza z dobrej wrzutki.

 

 

 

ps. nasierowska umieszcza w większości swoich prac mocne punkty w myśl złotego podziału ;) nałóż na jej postrety (choćby Cholubka)

 

Polecam też obejżeć fotki na olympusclub.pl bo to chyba najlepsze forum/ galeria pod względem technicznym i nie tylko w PL .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na NEC MultiSync LCD PA241W wyglada to inaczej :) ale tu chyba nie chodzi kto jaki ma monitor.Nie kazdemu dogodze jak to sie mówi. A co do teori i wykładów szkoda mi czasu na to bo ja lubie robic zdjecia i uczyć sie w praktyce ;) a o tych podstawach to już wiedziałem nie trzymajac w reku lustrzanki :) że tak gdzieć napisano to nie znaczy że muszę tak robić ciecią sa i będą w fotografi i moge dać sporo przykladów znanych fotografów gdzie ucinali rece czy nogi ale wtedy pewnie sie to nazwie "mocne i pewne ciecią "hehe daj cie juz spokój z tymi teoriami i lepiej róbcie foty Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Sigmę 85 1.4 , ale pod nikona . Bardzo ostra , szybka , mocno aberuje i niestety bez kalibracji nie podchodź :)

 

Zdjęcie robione D700 + AF-s 105 f2.8

http://img.komputeromaniak.net/di-OLQ1.jpg

 

Ostatnimi czasy mój jedyny model :D

 

 

http://jebzdzidyfb.pl/obrazek/28882/%22fotograf%C4%99.html

 

To tak na temacie (bez podtekstów ) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Refleks nie ma tu nic do rzeczy :P

Trochę ciemnych filtrów, długi czas, b.niskie iso, paczka fajek i na balkon. :)

Najbardziej wkurza deszcz. Często trzeba wycierać filtr.

Teraz jest łatwiej, bo na cyfrance widać od razu błędy.

Kiedyś było trudniej (czasy klisz), ale też mam parę sukcesów na tym polu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Sorry że odkopuje stary temat ale potrzebuje pomocy, mój nikon zaczął fiksować, lub karta pamięci fiksuje, może miał ktoś podobny problem że miniaturka zdjęcia wygląda ok, a po odpaleniu zdjęcia, jest ono całe w jednym kolorze najczęściej szarym lub innym, czyli nie ma zdjęcia tylko jednokolorowy obraz. Czy to wina aparatu czy samej karty pamięci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej wygląda na problem z kartą, jeśli miniaturka jest normalna to by oznaczało, że dane z matrycy przetworzyło prawidłowo, a przy zapisie poszło coś nie tak.

 

Doszedłem już do tego, okazuję się że karta pamięci za wolno zapisuję i przy serii zdjęć niestety, ale robi się syf w postaci uszkodzonego obrazu co najlepsze zajmuję to tyle samo miejsca co fotka która jest dobra.

Karta pamięci jest sprawna ale jest za wolna i tyle.

 

Jaką kartę wybrać? Myślałem o takiej karcie https://www.mediaexpert.pl/karty-pamieci/karta-sandisk-ultra-sdxc-32gb,id-593167 tylko nie wiem czy to da radę, pojemność mogłaby być nawet 8GB bo zgrywam często zdjęcia, ale karty o dużej szybkości odczytu/zapisu nie występują w mniejszych jak 16/32gb. Więc kupię jedną 32GB i mogę nawet NEFy walić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...